Saturday, December 3, 2011

Whiskyprovning

Fick en whiskyprovning genom live it i julklapp förra året. Eftersom man aldrig tar tag i saker i tid så väntade jag tills när den nästan gått ut innan jag utnyttjade den. Sagt och gjort så bokades det en "whiskyskola" den 30e November.

Var väldigt intressant provning. Kanske inga höjdarwhisky, men idén var snarare att man skulle förstå sig på hur man kollade, luktade och smakade på whisky.



Godis. Mycket lättdrucken. Fick mig att vilja testa fler drycker från Irland. 

Luktar och smakar billigt rödvin.

Var lite delade meningar om denna. Personligen gillade jag den inte alls.
Jag tyckte den påminde om Famous Grouse:n så pass till den grad att jag tror nån hällt upp fel. :)

Ren och lätt smak. Bra vardagswhisky.

Bourbon, eller ja egentligen Tennessee Whisky. Smakar och luktar. Skumbanan.
Helt klart drickbar, men jag skulle ju hellre ha is eller cola till den.

No comments:

Post a Comment