Sunday, January 1, 2012

Gott Nytt år!

Jaha. Då var det inte 2011 längre. Får se hur länge det dröjer innan man vänjer sig att skriva 2012.

Så vad hände egentligen 2011? Inte mycket om ni frågar mig.

På det personliga planet så är det lika mycket stiltje som förra året. Har, trots rätt mycket semester, varken rest eller gjort något nytt. Hösten spenderades mest i olika omgångar med sjukdom. Halsfluss, förkylningar och vad som liknade magkatarr. Ett riktigt mellanår skulle man kunna säga. Missförstå mig rätt, det har varit ett rätt skönt och utvilande år, men något händelsefattigt.

Mat och dryckesväg var nog höjdpunkterna whiskyprovningen och systers middag. Missade både whiskymässan och mat/vinmässan vilket var en liten bummer. Annars så är den stora nyheten att jag börjat gilla grappa, då speciellt ihop med en espresso och en god chokladbit.

På lägenheten gjordes balkongen och badrummet om. Balkongen inglasad, möblerad och ljussatt. Badrummet blev ett badkar fattigare och fick istället en ny dusch och duschvägg. Frågan är om man inte ska ta och installera en tvättmaskin i det nyvunna utrymmet.



Jobbåret började med att avbrutet projekt och massa uppsägningar. Vi flyttade till ett nytt kontor och besökte nya marker (webbutveckling/sociala medier). Min jobb-beskrivning ändrades mer ofta än mina underkläder. Avslutningsvis fick jag åka tillbaks och hälsa på mina gamla (och en hel del nya) kollegor på det amerikanska kontoret.

No comments:

Post a Comment