Saturday, March 5, 2011

TV - Melodifestivalen

Melodifestivalen: Andra chansen

Omgång 1:
Jenny Silver              vs. Love Generation
Something in Your Eyes        Dance Alone

Loreen                    vs. Sara Varga
My Heart is Refusing Me       Spring för Livet

The Moniker               vs. Linda Pritchard
Oh My God!                    Alive

Shirley's Angels          vs. Pernilla Andersson
I Thought it was Forever      Desperados

Omgång 2:
Sara Varga                vs. Love Generation
Spring för Livet              Dance Alone

The Moniker               vs. Pernilla Andersson
Oh My God!                    Desperados

Kommentarer:
Jag vill börja med att säga att de jag ville skulle gå vidare var Love Generation (om jag slapp höra fler intervjuer med dom)och Linda Pritchard (hon borde haft mer rock/goth-stil på sitt framförande).

Hur nöjd jag är med resultatet? För att inte överdriva betydelsen av melodifestivalen så var det sista droppen som fick mig att överge min tro på det svenska folket.

Jag förstår  mig inte på människor.

Vi röstar fram en låt som aldrig kommer kunna vinna tävlingen (Spring för livet) och en annan som skulle få mig att sitta och må fysisk dåligt av skam (Oh MY God!) om vi skickade dom till europa. Jag är för tillfället av det sinnelaget att alla som röstade på någon av dessa borde få spöstraff. Det har inget att göra med själva låtarna (jag tycker Spring för livet faktiskt är helt okej) utan för den rena och skära idiotin att ens tänka tanken på att skicka dom till europa.

Shirley gick ju inte vidare i alla fall om man ska hitta något positivt.

2 comments:

  1. OK, so anyone who knows you will wonder why YOU are even attempting to rate music. Like we would consider your opinion anyway...geeze. Shelly

    ReplyDelete
  2. I think one could argue that Melodifestivalen is not music. :)

    ReplyDelete