Saturday, March 12, 2011

TV - Melodifestivalen

Danny Saucedo - In The Club
När jag lyssnar på texten till den här låten så känner jag mina hjärnceller dö. Utan stöd från tjejer runt 14 år som följt Danny i idol så är den här låten chanslös. Tröstlöst att veta att dom som stödjer den här låten i allt för stor utsträckning har genomgått hjärncellsdöden beskriven tidigare och inte inser att det är precis det scenario som låten kommer ställas för ute i europa.

Swingfly - Me And My Drum
En rap-låt om en kille och hans trummor. Släng in lite boom shaka shaka i låten och jag är såld direkt. Eller nåt ...

Sanna Nielsen - I'm In Love
Hinner glömma bort låten medans jag lyssnar på den.

Brolle - 7 Days And 7 Nights
Se föregående.

Eric Saade - Popular
Om man under pistolhot måste välja idolperson så är den här snäppet bättre än Dannys bidrag.

The Playtones - The King
Lite trallvänlig. Men menlös.

Linda Bengtzing - E det fel på mej
Den här låten har inte ett enda rätt. Inte ... ett ... enda ... rätt.

Nicke Borg - Leaving Home
Han låter som att han är täppt i näsan när han sjunger, han saknar tyngd i rösten för att lyfta låten och han ser bra förjävlig ut i dom där kläderna. Ändå. Bästa bidraget. Suck.

The Moniker - Oh My God!
Vinner den här så vill jag dö.

Sara Varga - Spring för livet
Missförstå mig rätt. Jag gillar faktiskt låten. Men snarare i en "att sitta hemma och tycka synd om sig själv över ett glas whisky"-väg.

No comments:

Post a Comment