Saturday, November 19, 2011

Turner Monet Twombly

Varit på Moderna Museet och kollat på deras utställning Turner Monet Twombly. Aldrig varit med om att det varit kö på Moderna förut, så verkar vara en rätt populär utställning. Tror jag föredrar Turner eftersom målningarna är lite mer livligare. Monet har mycket fina färger när han håller sig till blå/grönt dock. Twombly blev väl ingen ny favorit.
 Monet, Londes
Syns inte så bra på bilden, men ljuset är fångat på ett fantastiskt sätt.

 Monet, Waterloo Bridge
Min favorit av Monet. Solens spegling i vattnet är fantastiskt återgivet.

 Turner, Rockets and Blue Light
Kraftfull tavla. Nästan så varje hörn återspeglar varsin årstid.
Effektfullt återgivna människor i vänstra hörnet.

Turner, Wreckers
Dramatiskt.

Twombly, Hero and Leandro
Om jag ska hitta en tavla jag gillade av Twombly ...

Twombly, Orhpeus
Det är sånt här jag inte förstår med konst. Dagens fulaste tavla.

No comments:

Post a Comment