Friday, September 2, 2011

Sjuk

Har råkat ut för halsfluss för andra gången på en månad nu. Lite intressant att notera är att jag innan de här två omgångarna inte varit hos doktorn för sjukdom på 10 år. Men dom säger väl att olyckor aldrig kommer ensamma?

Den här gången var det mycket värre. Halsen har varit helt igentäppt och jag har legat halvt utslagen sen tisdagskvällen. Onsdagskvällen så var jag tvungen att gå och byta täcke mitt i natten för jag hade svettats rätt igenom det.

Börjar bli lite trött på att äta filmjölk och banan till frukost och middag. Äta måste jag dock eftersom medicinen (Cefadroxil Sandoz) jag fick den här gången ska tas med mat. Om man ska hitta något positivt kanske jag kan komma ner under 90kg.

Ligger just nu och lyssnar på grannen som borrar ... och borrar .... och borrar ... det är inget slut på misären!

Försöker hitta på något att göra. Känns som att jag gått igenom de vanliga: Böcker, Serier, Filmer, Spel. Har till och med försökt jobba lite bara för att få tiden att gå. Dock gick det här med att tänka ännu segare än vanligt så jag gav upp det försöket.

Så läste jag den här artikeln på DN igår. Man riktigt känner hur frustrerande och jobbigt det måste vara att drabbas av något liknande.

Slutsatsen blir nog att som vanligt så, med lite perspektiv, är ens eget liv inte så farligt ändå.

No comments:

Post a Comment