Sunday, June 26, 2011

Midsommarafton

Min syster hann före mig med att lägga ut recepten så dom finns att beskåda här.

 Ceviche på lax och kungsflundra
Stabil förrätt. Jag hade kanske sett lite mer hetta och en något sötare apelsin. Kungshälleflundran hade en mycket bra konsistens.

Västerbottenostpaj på prästost (slut på västerbottenost) och balsamicosirap
Prästosten var lite klen i smaken och sirapen blev mer som knäck. Mycket potential i rätten dock, smakerna var riktigt riktigt bra.


Ryggbiff och potatissallad med sparris och kapris
Mycket bra kött som kanske skulle marinerats lite mindre och stekts en minut kortare. Gillade potatissalladen om man petade bort några av kaprisarna.

Gruyere och St Agur
Vid det här laget var jag så mätt så jag hade lite svårt att njuta av osten.


Så här låg Tyson brevid bordet under hela middagen




No comments:

Post a Comment